Projektet

Projektet

Om Bloggen

Har tänkt att göra en liten blogg om mitt bil projekt. En Opel Calibra Turbo som jag bygger om från fyrhjulsdrift till bakhjulsdrift. Detta görs dels för att fyrhjulsdrivningen inte klarar av effekten från motorn men även för att bakhjulsdrift är så mycket roligare.

Version 3.0, delar till nya motorn...

Bygget börjarPosted by CONMAN Sat, March 02, 2013 13:14:46
Det är inte bara karossen och drivlinan som skall byggas, en helt ny motor står också på schemat. Vi börjar med lite delar.

Balanserad och polerad c20xe vev, balanserat c20xe svänghjul med Tilton 3-skivig koppling. Cometic toppackning, ARP bultar till vev, topp och svänghjul, Glyko ram och vev lager, z20let oljepump med modifierad oljepickup. H-profil vevstakar med ARP bultar, kammar från fördelarlös c20xe och Wössner 86mm kolvar

  • Comments(1)

Fill in only if you are not real





The following XHTML tags are allowed: <b>, <br/>, <em>, <i>, <strong>, <u>. CSS styles and Javascript are not permitted.
Posted by Compoxid Tue, March 12, 2013 10:49:51

Hejsan! Ser du kör med BMW ZF låda på C20LET:en. Kör du C20XE (smala) svänghjulet eller C20LET:ens tjocka svänghjul med tiltonkopplingen?

Om man vill köra C20XE svänghjul med orginal tryckplatta, och 4 puckad sinter till bmwlådan, hur blir det då med urtrampningslagret? Måste man bygga om något eller det funkar bolt on? Dvs når urtrampningslagret fram som den ska då?

MVH / Denis

Maila mig gärna på compoxid@gmail.com